Bestelling retourneren

U heeft 14 dagen bedenktijd na de dag van ontvangst van uw gekochte producten. Vanaf het moment van annulering van uw bestelling moet u uw aankoop binnen 14 dagen aan ons terug sturen. U krijgt het aankoopbedrag volledig vergoed inclusief de eventueel betaalde vergoeding voor de verzendkosten. Zodra wij uw bestelling hebben retour ontvangen betalen wij dit aankoopbedrag weer terug. De kosten voor terugzenden worden niet vergoed behalve in het geval het artikel kapot is of in het geval wij zelf een fout bij het verzenden hebben gemaakt (bijvoorbeeld wanneer wij per ongeluk een niet besteld artikel hebben opgestuurd). Op deze pagina vindt u de te nemen stappen voor retourzending. Wij vragen u deze stappen te volgen zodat de verwerking van uw retourzending spoedig en correct kan worden afgehandeld.
 

Artikelen retourneren

Indien u een onbeschadigd artikel wilt retourneren volgt u onderstaande stappen. Als uw artikel bij levering defect in de doos zit, kijk dan bij het kopje Artikelen retourneren die bij aankomst defect zijn.
 
Stap 1: Omcirkel op de pakbon de producten die u retour stuurt. Geef alstublieft ook in het kort aan waarom u de producten retour stuurt.
 
Stap 2: Verpak de artikelen die u retour wilt sturen samen met de pakbon, indien mogelijk, in de originele verpakking. Wij verzoeken u een omdoos te gebruiken die het artikel zelf beschermt. Om schade tijdens het transport te voorkomen, dient u de omdoos afdoende op te vullen met beschermingmateriaal. Gebruik bij voorkeur de doos en het vulmateriaal die u van ons ontvangen heeft.
 
Zodra wij uw bestelling ontvangen hebben wordt deze gecontroleerd op schade. Indien het product onbeschadigd is, wordt direct het aankoopbedrag aan u overgemaakt.
 

Artikelen retourneren die bij aankomst defect zijn

Indien een artikel beschadigd uit de doos komt, verzoeken wij u dit per email of telefonisch te melden. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk proberen het probleem op te lossen. Soms betekent dit dat wij een los onderdeel nasturen. Het kan echter ook betekenen dat het product teruggestuurd en geruild of gerepareerd moet worden. Wacht altijd met het terugsturen van het product, totdat duidelijk is hoe het probleem wordt opgelost. In veel gevallen is het probleem het snelst aan te pakken wanneer u een aantal foto's van het defecte product aan ons verstuurt. U kunt uw bericht met eventuele foto's sturen naar klantenservice@hibba.nl.
 
De kosten voor terugzending van artikelen die defect zijn worden aan u vergoed (vergoeding volgens het standaardtarief van PostNL à € 6,95).